Monday, January 08, 2007

Náhoda? (alebo žeby zásah "zhora?")

Najskôr prajem všetkým šťastný nový rok. Nech je lepší než ten predchádzajúci, ale horší než ten ďalší. A nezabudnite! Ako na nový rok, tak po celý rok :)

...

So Zuzi sme brázdili ulicami a úzkymi uličkami. Bolo niečo po desiatej hodine rannej.
Nikde ani duše, veď niet sa čomu diviť - sviatky.
Všetci chrápu doma, chrapúni!

Horlivo sme diskutovali.
O tom, ako niekto môže byť až, nazvemto "choro" upjatý k Bohu. Snáď mi odpustíte za moje vyjadrovanie sa. No ale vysvetlím, aby ste boli v obraze.

Zuzkina spolužiacka je silne veriaca.
- Na tom predsa nič nie je. Začala som, keď sa spúšťala naša horlivá debata.
- Hej, veď nie je. Súhlasila so mnou Zuzi, ale z jej tónu hlasu bolo cítiť to povestné "ale...".
- Hm?
- Nó vieš... Vieš ako som ti vravela, že pôjdeme ako trieda koledovať do mesta, aby sme sa vyzbierali na pomoc jednému domovu pre deti?
- Hej, to bol podľa mňa skvelý nápad. Ozaj koľko sa vám podarilo vyzbierať?
- Dosť, okolo 14 tisíc... Odpovedala Zuzi a na môj prekvapený výraz mi trochu povyrástla od pýchy pred očami, i keď je sama vyššia odo mňa.
- Nó, ale.. toto som ti chcela. Že toto... tá baba, tá silne veriaca, o ktorej som ti vravela.. tak ona s nami ako jediná nešla. Vieš prečo?
Na moje pokrútenie hlavou na znak nevedomosti pokračovala.
- Lebo "mi to Boh zakázal".
Zacitovala ju s jasnou iróniou v hlase.
- Vraj Boh nie je na materiálne veci ako sú peniaze a radšej nech má šíriť vieru, ako takýmto materiálnym spôsobom pomáhať.
Bola som v miernom šoku nad zmýšľaním tej osôbky, pretože nie som veriaca, a teda fakt nechápem.
- Hej, lebo isto Boh nakŕmi, ošatí a zabezpečí tie decká. Ironicky konštatovala Zuzka a prevrátila kukadlami.

Neboli sme síce práve tie najtichšie, ale tie tetuše asi 100 metrov od nás, nás asi len ťažko mohli počuť. A práve ony nás zastavili, že ...
- Ahojte dievčatá, mohli by sme vás na chvíľku zastaviť? Robíme takú anketu, že čo pripadá mladým ľudom ako úspech. Či úspech v rodine, vzdelaní, v práci atd.

Tetuše boli sympošky, tak sme teda pristali, veď sa nikam neponáhľame. Zuzka sa naplno vyjadrila, ako inak som s jej názorom súhlasila a dačo i doplnila.

Staršia tetuša povedala, že máme celkom zdravé názory, vraj sa stretli s mnohými inými mladými, čo za úspech považujú 3 porsche v garáži a podobne. A že či nám môže dačo o úspechu prečítať.
So Zuzi sme na seba pozreli a súhlasili.
Myslela som, že tie dve sú z dajakej organizácie, alebo agentúry alebo iného zrádnika, ale keď tetuša vytiahla Bibliu a začala z nej čítať... ej ale ma zamrazilo!
Potom som v sebe začala potláčať smiech, veru taký širokánsky úsmev som ešte ani nevyčarila na tvári ako teraz!
Ani som ju poriadne nepočúvala, pozrem na Zuzi a ona to isté čo ja!
Ej kurnik, nie žeby sme sa o tom predchvíľkou rozprávali!
Lenže ulice vyprázdnené, ľudia nikde, tetuša číta z Biblie a každý nádych a výdych sprevádzaný potláčaným smiechom je počuť! .. Druhá tetuša nás neustále sledovala, ale statočnš sme vydržali. Potom nám dali dáke dva časopisy o neviemčom, vraj by nás to mohlo zaujímať a odišli.
Počkali sme kým prejdeme za roh a spustili sme strašný rehot.

Náhoda, či to len "ten z hora" sa s nami tak zahráva, lebo sme sa bavili o jeho spoločníčke, ktorej zakazuje zbierať peniaze na dobročinné účely? :)

11 Comments:

At 20:44 , Blogger Marek Zeman said...

ja som uz dlho nemal to "stastie" stretnut tie tety :(
hm a ta Zuzkina spoluziacka je vazne divna :)) bud tiez daka sektarka alebo divna :p

 
At 13:49 , Blogger motýľ said...

ahoj :) ty mala mysicka, vraj tvoj blog sem tam nefunguje som sa dozvedel a chytro ti o tom pisem, kym sa nieco stane. no a teraz idem citat

 
At 13:51 , Blogger motýľ said...

ahoj :) ty mala mysicka, vraj tvoj blog sem tam nefunguje som sa dozvedel a chytro ti o tom pisem, kym sa nieco stane. no a teraz idem citat

 
At 12:20 , Anonymous Anonymous said...

vitam ta, motylik :)
tak chytro citaj, kym sa nic nepokazi :D snad sa bude lubit :)

 
At 23:15 , Anonymous Anonymous said...

misiska, fakt, co mas s blogom? je to dake posahane...ak sa mi ssem podari dostat a idem sem do diskusie, uz sa mi nepodari vratit spat k tvojim clankom...ani za svet. potom zas treba nechat poldna odlezat, lebo hned to nejde..skus si to dako nastavit, pls.

 
At 21:04 , Blogger Misiska said...

neviem, mne to vzdy slo :S
a uz som skusila, mozno to takto pojde :) ak nie - tak uvidime potom :D

 
At 12:42 , Blogger sas said...

hmm, prisla som opacit, ci sa to zlepsilo...:) tu techniku myslim, lebo pises stale fajn, vesele veci..:)

 
At 12:43 , Blogger sas said...

jj, je to uz ok... vidis, mohla som sa spat vratit na comment..predtym to neslo.. :)

 
At 18:46 , Anonymous Anonymous said...

super, tak to som rada, ze problem je vyrieseny :)
aa dakujem :)

 
At 23:06 , Blogger motýľ said...

:) tak veru, pjekne, pjekne :))

 
At 18:30 , Blogger pluto said...

pjekne pjekne len sa sem nejak dostat to je fuska

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home